Ovaj indikator pokazuje koliko je dana potrebno da se proda prosječna vrijednost ukupnih zaliha, tj. da se zalihe pretvore u prihode. Niža vrijednost ovog indikatora ukazuje na bržu prodaju zaliha, odnosno na efikasnije upravljanje zalihama. Dani vezivanja zaliha prvi su dio poslovnog ciklusa koji predstavlja pretvaranje proizvoda ili robe u novčana sredstva i plaćanje dobavljačima za kupljene sirovine ili robu. Manji broj dana vezivanja zaliha pozitivno utječe na brzinu poslovnog ciklusa, a on je preduvjet za stvaranje novih prihoda društva. Viša vrijednost ovog pokazatelja može ukazivati probleme u prodaji zaliha (npr. zbog zastarjelosti zaliha).
Da bi se dobila bolja slika o potencijalnim problemima s prodajom (gomilanjem) zaliha, ovaj je pokazatelj potrebno usporediti s vrijednošću ostvarenom u prethodnim godinama. Budući da vrijednosti dana vezivanja zaliha variraju od industrije do industrije, vrijednost pokazatelja poduzeća potrebno je usporediti s prosječnom vrijednošću industrije, odnosno djelatnosti u kojoj društvo posluje.
Niža vrijednost indikatora dani vezivanja zaliha ukazuje na efikasnije upravljanje zalihama.
Na grafikonu možemo vidjeti kretanje ovog pokazatelja za skupinu poduzeća koja su se u 2011. g. našla u financijskim problemima i skupinu poduzeća koja posluju bez poteškoća. Za problematična poduzeća može se uočiti viša razina ovog pokazatelja u čitavom promatranom razdoblju, ali i znatno brži rast s dolaskom ekonomske krize, odnosno povećanje razlike u danima vezivanja u odnosu na društva koja nisu u problemima. Ovo sugerira da se dani vezivanja zaliha mogu promatrati kao jedan od indikatora za predviđanje potencijalnih financijskih problema.
Na što može ukazivati viša vrijednost pokazatelja dani vezivanja zaliha:
na brže pretvaranje zaliha u prihode | |
na smanjivanje zaliha | |
na zastarjelost zaliha | |
na efikasnije upravljanje zalihama |